+40 728 249 680 contact@itprenori.ro

Tehnologiile de viitor ajută generațiile tinere să învețe

De multe ori ne îngrijorează efectele tehnologiei asupra generației tinere, cum ar fi scurtarea atenției și scăderea abilităților de alfabetizare, însă ar putea aceaste tehnologii, să genereze o învățare mai bună și mai rapidă?

Realitatea augmentată prezintă o mulțime de oportunități deosebite de a duce învățământul tradițional la un nou nivel, astfel completând vechile metode de învățare cu tehnologia nouă. Octagon 4D face cartonașe multidimensionale ce sunt ușor de utilizat în clasă. Tot ce studenții trebuie să facă este să descarce o aplicație care să le permită să-și folosească telefoanele sau tabletele ca mijloc de amplificare a cardurilor 2D în imagini 3D!

Octagon 4D are ca țel principal simplificarea experienței de integrare a noilor tehnologii în educație. Acest lucru este dorit a se face c\\\\t de ieftin posibil. Acest lucru îi va ajuta pe profesorii suprasolicitați, iar aceștia vor fi bucuroși să audă noile îmbunătățiri! De prea multe ori, noile tehnologii creează mai multă muncă pentru a obține beneficii minime, dar în centrul de dezvoltare a produselor pentru realitatea augmentată a companiei Octagon 4D, dorința cea mai mare este de a facilita aducerea de noi tehnologii în educație și de a spori experiența de învățare pentru copii.

Realitatea augmentată ajută elevii să se aproprie de subiectele ce sunt studiate în clasă. Aceștia pot să vadă altfel subiectele studiate, cum ar fi spațiul sau animalele, și pot să se ”aproprie” cu adevărat de subiect, toate acestea pentru a crea un mediu de învățare mult mai dinamic și pentru a captura imaginația copiilor. Acest lucru este deosebit de benefic pentru studenții care nu se potrivesc cu metodele tradiționale de învățământ sau care au dificultăți de învățare și prin urmare vor beneficia de o abordare vizuală și mai experimentală a învățării.

Cu toate acestea, ar fi greșit să presupunem că tehnologia este răspunsul la problemele motivaționale din sala de clasă. Doar prin faptul că introducem tehnologia în educație, nu înseamnă că am rezolvat problemele. Așa cum explică Will Richardson, co-fondator al ModernLearners, “orice mediu de învățare în care sunt implicați copiii, este un mediu ce le permite să-și urmărească pasiunea și abilitățile. Nu cred că tehnologia rezolvă problema motivației. Doar prin oferirea tehnologiei copiilor, nu înseamnă că îi face mai dedicați sau mai motivați.

Pe lângă acestea, elevii și studenții mai au parte de mult mai multă tehnologie ce diferă în funcție de utilitate.

Viitoarele tehnologii ce vor intra în clasele de predare

Se pare că perioada în care MySpace a fost introdus pentru prima data în 2003, Facebook (2004) și Twitter (2007) au schimbat atât comunicarea, cât și lumea afacerilor. Conectivitatea instantanee sa dezvoltat de la un instrument de comunicare personală, la o platformă de instruire educațională și de mobilizare. În prezent, mass-media socială este recunoscută ca o formă acceptată de instruire, iar grupuri precum cele a profesorilor oferă un sprijin excelent și sfaturi pentru instructori. Mulți profesori, educatori dar și tarineri folosesc mijloacele de comunicare socială pentru a comunica direct cu studenții lor sau pentru a forma grupuri de forumuri pentru ca elevi să comunice, iar metoda pare să se dovedească valoroasă în acordarea unei atenții individuale întrebărilor și preocupărilor studenților.

Odată ce sala de clasă a evoluat deja într-un focar de progres tehnologic, cum poate viitorul să susțină și mai mult posibilitățile viitoare de educație?

  • Sistemele biometrice, o tehnologie care recunoaște oamenii pe baza unor trăsături fizice sau comportamentale, se află pe orizontul tehnologic. Știința va fi utilizată pentru a recunoaște dispoziția fizică și emoțională a elevilor în sala de clasă, modificând materialul cursului pentru a adapta nevoile fiecărui individ pe baza semnalelor biometrice.
  • O alta tehnologie de varf este Augmented Reality (AR), acea ralitate augumentată ce o pereche de ochelari speciali sau un dispozitiv de proiectare ne-o oferă, despre care se zvonea ca sunt pe lista de lansari Google, iar aceasta tehnologie ar putea fi o lume cu totul noua pentru educatie. AR Ochelarii (sau chiar lentilele de contact) vor oferii date pe care le vedem în mod natural, pentru a permite o experiență reală de învățare. De exemplu, un elev care poartă ochelari AR ar putea să stea la biroul său și să aibă o conversație cu Thomas Edison despre invenție. La urma urmei, Edison a spus că “Cărțile vor fi în curând învechite în școli. Cercetătorii vor fi instruiți în curând prin ochi.”
  • Suprafețele multi-touch sunt utilizate în mod obișnuit prin echipamente precum smartphone, dar tehnologia ar putea deveni mai relevantă pentru educație prin intermediul suprafețelor în întregime multi-touch, cum ar fi birourile sau stațiile de lucru. Acest lucru ar putea permite studenților să colaboreze cu alți studenți, chiar și cu cei din întreaga lume, iar videoclipurile și alte instrumente virtuale ar putea fi transmise direct la suprafață.

Educatorii și evoluția tehnologiei în clasa de predare

Odată cu evoluția tehnologiei, capacitățile educaționale cresc și se schimbă în fiecare zi. Internetul este o vastă bibliotecă electronică de informații, iar atât cercetarea cât și instruirea pot fi realizate doar cu ajutorul tastaturii si a mouse-ului. Cu aceste progrese apar noi responsabilități față de traineri și, prin urmare, creșterea valorii unui Master of Science în educație în designul de învățare și tehnologie. Pe măsură ce tehnologia avansează, abilitățile unui educator se vor dezvolta enorm iar fără să fie cunoscute aceste schimbări și abilități, un instructor are șanse mari să rămână în urmă.

O carieră în educație necesită muncă și dedicare, dar, pentru trainer harnic, se poate dovedi ca fiind plină de satisfacții. Pentru cei care sunt serioși în ceea ce privește succesul în domeniul educației, este imperativ să rămâi bine informat despre tehnologiile actuale și cele ce sunt în schimbare. Odată cu evoluția tehnologiei, mediul de învățare, atât în campus, cât și online, va progresa în mod egal, iar necesitatea ca profesorii educației în tehnologie și design să continue să se dezvolte.