+40 728 249 680 contact@itprenori.ro

Care sunt secretele in a gestiona cu succes reputația companiei?

Image result for M image

anagementul reputației.
S-ar putea să vă imaginați o celebritate care trebuie să facă controlul daunelor după ce a împărțit ceva inadecvat în timpul unui interviu sau a unei flmări. În realitate, managementul reputației este esențial pentru orice afacere, mare sau mică. Chiar și o companie care nu are un management al reputației dedicat este – sau ar trebui să se implice în întreținerea reputație și ameliorarea acesteia pe o bază de zi cu zi.

Image result for reputation managementCum arată managementul reputației pentru afaceri? Pe scurt, înseamnă influențarea și controlul reputației unei companii. Șocant, nu? Cu toate acestea, odată cu dezvoltarea internetului și a rețelelor sociale, noțiunea de management al reputației s-a transformat în managementul reputației online. Aceasta din urmă face ca rezultatele căutărilor să devină o parte importantă a reputației unei companii, ceea ce înseamnă că dvs. controlați ce apare atunci când cineva vă cauta online.

O piesă importantă a acestui puzzle de management al reputației online este recenzia online. Comentariile online sunt esențiale pentru orice afacere ce dorește să păstreze controlul asupra reputației lor online. Potrivit departamentului online, recenziile online au creat o noua forma de marketing si comunicare ce îmbină decalajul dintre simpla comunicare verbală si o forma virală de feedback care poate muta munții virtuali pentru o afacere. Importanța recenziilor online pentru întreprinderi este de neimaginat.

De ce sunt recenziile atât de importante?

Când vine vorba de transmiterea părerilor, recenziile online intră în lumina reflectoarelor. Acestea sunt acum ultimul “cuvânt de aprobare”. Statisticile vorbesc de la sine:
80% dintre consumatori încredințează recenzii online la fel de mult ca o recomandare personală.
72% la sută spun că recenziile pozitive îi fac să aibă mai multă încredere într-o afacere locală.
Creșterea de o stea in recenzie duce la o creștere de 5 până la 9% a veniturilor unei companii.
92% la suta dintre consumatori spun ca vor folosi o afacere locala daca are un rating de cel putin 4 stele.
Înainte de a intra în importanța recenziilor pozitive, ar trebui să discutăm de ce este foarte important să avem revizuiri. Cu alte cuvinte, care sunt consecințele neavând nici un comentariu? S-ar putea să credeți că niciun comentariu este mai bun decât recenzii greșite, dar acest lucru nu este întotdeauna cazul. Fără recenzii, oamenii care fac cautări legate de compania dvs. nu au dovezi că sunteți un brand real în care pot avea încredere. Fără un număr de recenzii on-line pentru afacerea dvs., pierdeți posibilitatea de a crea noi parteneriate și noi colaborări.

Imaginați-vă următoarea situație:
Aveți un restaurant. Cineva vizitează zona și caută un loc unde să mănânce. Ei folosesc smartphone-ul pentru a determina ce restaurante sunt disponibile. Rezultatele căutării arată locația dvs și o altă unitate pe aceeași stradă. Restaurantul dvs. nu are nici macar o singură recenziie pe Google, Facebook sau orice altă platformă de socializare. Celălalt restaurant are mai multe recenzii de 4 sau 5 stele. În acel moment, nu contează că restaurantul dvs. are produse alimentare mai gustoase sau servicii mai bune, clientul va alege competitorul. Fără recenzii, afacerea dvs. nu are credibilitate și pare a fi pusă sub semnul întrebării. Potențiali clienți se vor întreba de ce nu există nicio recenzie, gândindu-se: “Această afacere nu este populară? Nimeni nu știe despre asta? Este un restaurant de joasă calitate?”

De fiecare dată când un potențial client află de afacerea dvs. online – iar 90% dintre consumatori citesc recenzii online înainte de a vizita o afacere – este posibil să ii pierdeți in favoarea concurenței.

Deși este important să aveți revizuiri, în general, evaluările impactului pozitiv asupra afacerii dvs. sunt uimitoare. Iată impactul pe care îl pot avea revizuirile online:

  1. Creșterea vânzărilor

Despre asta vorbește orice afacere și acesta este lucrul final primordial. Recenziile online va indreapta spre un profit mai mare. Recenziile oferă clienților informațiile de care au nevoie pentru a lua decizia de a achiziționa un produs sau serviciu. Consumatorul de astăzi este foarte informat, realizându-și propria cercetare în profunzime înainte de a cumpăra ceva. Recenziile reprezintă o parte importantă a acestei cercetări și pot constitui punctul de vârf în deciziile în care există o diferențiere redusă a produselor. Din nou, imaginați-vă că alegeți între două saloane de coafură. Dacă ambele saloane oferă aceleași servicii, se încadrează în jurul aceluiași preț și se află în aceeași zonă, recenziile vor fi considerate ca punct de decizie. Un consumator va alege aproape întotdeauna unitatea cu recenzii mai bune, deoarece acesta este factorul diferențiat între cele două.

Potrivit cercetărilor, 90% dintre clienții care au citit recenzii online sunt influențați de recenziile citite în decizia lor de cumpărare. Chiar mai important este faptul că pentru fiecare €1 din veniturile online influențate de recenzii, impactul este multiplicat offline de 4 sau 5 ori.

  1. Consolidarea loialității clienților

Recenziile merg mână în mână cu loialitatea. Clienții ce au timp să lase o revizuire pozitivă pentru o afacere, sunt clientii care simt o anumită loialitate față de acea afacere. Există șanse mult mai mari ca ei să se reîntoarcă. Gândiți-vă la recenziile bune pe care le-ați scris pe FB, din prisma unui client. Probabil frecventați aceste locuri mult mai des decât cele pe care nu le-ați revăzut. Actul de a lăsa o revizuire online stabilește o relație cu afacerea, permițând clienților să simtă ca ei au importanță. Consumatorii doresc să fie capabili să furnizeze feedback într-un mod semnificativ și să știe că vocile lor sunt auzite atât de alte afaceri cât și de colegii lor. Aceste recenzii vor genera noi perspective pentru afacerea dvs., făcându-l un instrument atât pentru atracția noilor clienți, cât și pentru păstrarea clienților actuali.

  1. Îmbunătățirea SEO și clasarea în motoarele de căutare

Recenziile online lucrează pentru a îmbunătăți clasarea site-ului dvs. pe motoarele de căutare, cum ar fi Google, Bing, Yahoo și așa mai departe. Cu cat este scris mai mult despre afacerea dvs. online, cu atat motorul de cautare vă va considera mai important. Pe lângă trecerea în clasament, veți fi, de asemenea, prezenți într-o gamă mai largă de cuvinte cheie. Cu recenziile ce vin, site-ul dvs. va avea un aflux constant de cuvinte cheie SEO care să vă ajute afacerea să-și consolideze prezența online. Aceste cuvinte cheie noi vă vor ajuta să vă aduceți site-ul în rezultatele de căutare atunci când clienții caută tipul de produs sau serviciu pe care îl vindeți. Potrivit studiilor, se crede că recenziile online reprezintă 10% din modul în care Google și alte motoare de căutare decid să clasifice rezultatele căutării. Recenziile online sunt la fel de importante pentru strategia dvs. locală de SEO, ca referințe pentru construirea link-urilor și optimizarea site-urilor.

  1. Spark brand advocacy

Dacă ați început să colectați recenzii, veți realiza că merită, în ceea ce privește marketingul. Recenziile vă pot oferi beneficiile afacerii pe care o simplă campanie de marketing nu le poate face, acestea continuând să lucreze mult timp după publicarea recenziilor. Promovează conștientizarea permanentă a mărcii, iar clienții dvs. au rolul de avocați ai mărcii. Putem spune cu siguranță că, dacă clienții dvs. au lăsat o revizuire publică pozitivă, ei ar putea, de asemenea, recomanda afacerea dvs. offline în rețeaua lor. Bucurați-vă de acești clienți și recunoașteți eforturile acestora, deoarece aceștia sunt influențatorii personali ai mărcii dvs.

  1. Serviti mai bine clientii dumneavoastra

Recenziile vă pot spune unde excelezi și unde ar trebui să it îmbunătățești afacerea. Fiind deschisă acestui feedback, afacerea dvs. va fi capabilă să servească mai bine clienți și să se adapteze în consecință. Acest lucru va crea o experiență mai pozitivă, oferind clienților un sentiment că vocea lor este auzită și luată în serios. De fapt, 78% dintre consumatori care văd că managementul răspunde la recenziiile online, îi face să creadă că afacerea are mai multă grijă de ei. Este important să țineți cont de toate recenziile. Unele companii fac greșelile de a glorifica recenziile pozitive, în timp ce le ignoră pe cele negative. Cu toate acestea, ambele au aceeași valoare și necesita sa fie tratate în consecință. Mai exact, ReviewTrackers a constatat că 52% dintre clienți așteaptă să primească un raspuns în termen de șapte zile de la scrierea unei recenzii online, în special la una negativă sau critică.

Cum puteți gestiona reputația mărcii dvs. prin recenzii?

Image result for biznessappsCu cele mai noi produse lansate pe piață în crearea de aplicații mobile, DaGe CJD System ajută  intreprinderile mici să valorifice puterea recenziilor pozitive. Aplicația mobilă creată de aceștia și personalizată pentru afacera dvs. va deveni chiar mai puternică, fiind o sursă constantă de recenzii online. Deci, cum exact funcționează această reputație suplimentară?
”Cu ajutorul campaniei de recenzii, utilizatorii de aplicații vor fi rugați să vă revizuiască afacerea pe cele mai populare site-uri de revizuire online, inclusiv Google, Facebook și TripAdvisor. Ne asigurăm că doar recenziile cu evaluări pozitive vor fi publicate, în timp ce feedback-ul negativ îl puteți gestiona direct ca proprietar al companiei.

Personalizarea aplicației este ceea ce ne fixează într-adevăr sistemul de management al reputației. Puteți stabili declanșatori pentru a trimite solicitări de examinare atunci când utilizatorii de aplicație se confruntă cu o interacțiune pozitivă cu marca dvs. De exemplu, utilizatorii pot primi imediat un bonus după ce au consumat o recompensă sau după ce au savurat masa în restaurantul dvs. Pe baza acțiunilor unui utilizator în cadrul aplicației, puteți stabili momentul în care este foarte probabil să lase o opinie pozitivă despre compania dvs.”

Majoritatea companiilor trimit e-mail-uri care solicită recenzii dupa zile sau chiar săptămâni după ce clientul a achizitionat un produs sau serviciu. Prin aceasta, îi forțează pe clienți să facă munca grea de a-și aminti detaliile ultimei lor interacțiuni cu marca, mult timp după ce sa întâmplat. Potrivit departamentului Groove HQ, “deja știm că loialitatea clienților este construită pentru a face viața clienților dvs. mai ușoară, iar acest principiu se extinde și la solicitarea de recenzii.” Deci, cel mai bun moment pentru a cere o revizuire este atunci când valoarea si sentimentul placut oferit clientului este proaspat în memoria lui. Acest lucru, îl face să își reamintească ce sa întâmplat și să scrie o recenzie onestă. Campania de recenzii vă permite să trimiteți solicitările de examinare la momentul potrivit, în funcție de afacerea dvs.

Odată ce sunt configurate campaniile, tot ce este necesar să faceți este să așteptați și urmăriți rezultatele. Puteți urmări valorile ce contează, cum ar fi solicitările totale trimise, numărul total de recenzii primite și nivelul de satisfacție. Și dacă aveți o franciză sau mai multe locații, puteți seta și urmări performanța pentru fiecare locație separat. Fiecare campanie de recenzii va fi adaptată pentru a ajunge la persoanele potrivite la momentul potrivit. Deoarece 72% dintre consumatori vor lua măsuri numai după ce au citit o recenzie pozitivă, acest model de management al reputației va conduce în mod direct la noi afaceri.

Concluzie

Recomandările pozitive vă vor ajuta să atrageți atenția potențialilor clienți, să primiți feedback sincer din partea clienților, să vă îmbunătățiți clasamentul online și să vă transformați clienții în marketeri. Acestea sunt toate modalități de siguranță pentru a vă mări profitul afaceri. Și dacă acest lucru nu este suficient, atunci când aveți o colecție de recenzii online pe numele dvs., acesta încurajează pe alții să își lase propriul feedback. Review-urile generează mai multe recenzii, ceea ce va amplifica impactul lor pozitiv asupra afacerii dvs.